MAU MAU PRAVILA IGRE


 





Mau mau je vrlo popularna kartaška igra na Balkanu koja ima relativno laka pravila koja se vrlo brzo savladavaju. Jednom kada savladate pravila Mau Maua, bit će vam teško okrenuti se drugoj kartaškoj igri.


Dijeljenje

Igra se s dva standardna špila od po 52 karte. Trgovac prvo daje igraču iza sebe da reže. Ako je cut karta "jaka", igrač koji ju je posjekao ima pravo zadržati je za sebe i staviti sljedeću na kartu. Ako su nakon rezanja dvije ili tri karte u nizu 'jake', igrač koji ih je presjekao ima ih pravo zadržati, dok je ako je četvrta jaka, stavljena na kupon licem prema gore. Igrač koji reže ne mora uzeti karte za sebe, to je samo njegova odluka. Zatim se svakom igraču podijeli 6 karata, tri u dvije runde. Ostatak špila ostaje pored izrezane karte odakle će igrači kasnije uzeti karte.


igra

Igrači odbacuju karte na listiću licem prema gore, bilo istu kartu (isti broj) ili kartu istog znaka, u odnosu na zadnju karticu podijeljenu na kartici - to su odgovarajuće karte koje treba podijeliti. Ako nemaju odgovarajuću kartu, dužni su uzeti jednu kartu s špila. Ako ta karta zadovoljava kriterije od prije malo vremena, igrač je može odbaciti i okret prolazi do sljedećeg igrača. Ako ni ona ne odgovori, igrač samo kaže 'Dalje' i red se pomiče na sljedeći. Međutim, igrač također može namjerno uzeti kartu s špila, iako ima odgovarajuću kartu za izbacivanje ako želi koristiti taktiku. Pobjednik u igri je onaj tko prvi izbaci sve karte. Kad igrač ostane s dvije karte u ruci, prije nego što izbaci pretposljednju, dužan je naglas izgovoriti 'Mau Mau'. Ako to ne učini, a jedan od protivnika to predloži, dužan je nakon kazne izvaditi još dvije karte s palube.


Jake karte

Jake karte su kako slijedi:


asovi

mala dvojka (dvojka klub)

dvojka dijamant

tjedni

osmice

žandari (pubovi)

dame

As - kada igrač izbaci asa, ima pravo (mora) izbaciti drugu odgovarajuću kartu. Ako je ta karta opet ace postupak je isti. Ako igrač sa sobom nema prikladnu kartu za bacanje asa kojim bi ponovno igrao, mora izvući jednu s palube i ako je prikladno, može je (ne nužno ako taktizira) baciti. Ako ni to nije prikladno (ili jest, ali igrač je taktičan), dužan je reći 'Dalje' i sljedeći igrač je u pokretu.


Mala dvojka - ako igrač odbaci malu dvojku, igrač prije njega dužan je izvući 4 karte s špila.


Dvojka Dvojka - Ako igrač odbaci dvojku dvojke, igrač na potezu za njim mora izvlačiti karte s špila dok ne izvuče kartu u kruni ili žandar u bilo kojoj boji i uskladi dvojku s tom kartom. Time je završio svoj red i red prolazi na sljedećeg igrača. Caron ostaje kao znak na kuponu, bez obzira na to jesu li bačeni karon ili žandar u bilo kojem znaku.


Tjedni - ako igrač padne tjedno, sljedeći igrač na potezu mora izvući 3 karte iz špila ako prije toga nema tjedan dana sa sobom. Ako ga ima, može ga (ne mora) izbaciti i tada igrač nakon njega mora izvući 6 karata. Ako i taj igrač baci tjedan dana, sljedeći izvlači 9 itd. dok jedan od igrača nema tjedan dana za odgovor i povuče se s palube. Napomena: Ako igrač koji izvuče karte 3,6,9 .. jer nema tjedan dana i u tom izvlačenju izvuče tjedan iz špila i odbaci ga, sljedeći igrač izvuče samo 3 karte (prva runda je gotova , započinje drugo). Dakle, zbroj tjedana vrijedi sve dok jedan od igrača ne podigne odgovarajući broj karata s špila.


Osmice - sljedeći igrač preskače osmicu, tj. Ako igrač u pokretu okrene osmicu, igrač sljedeći u pokretu preskače (na redu je drugi igrač). Taj drugi igrač naravno može baciti osmicu jer je to odgovarajuća karta i tako preskočiti sljedećeg igrača.


Žandari - žandar mijenja znak. Samo za žandare ne vrijedi pravilo odgovarajuće karte za bacanje, jer se može baciti na bilo koju kartu u bilo kojem znaku (iako nije u tom znaku) i tako znak promijeniti u drugi (ako igrač želi, može zadržati postojeći znak). Jedino pravilo koje se odnosi na žandare je da se jedan žandar ne može podudarati s drugim, pa tako ni žandar ne može odgovarati žandarmu. Ovo je iznimka od ostalih karata, osnovna pravila vrijede za sve ostale.


Dame - kraljica mijenja smjer igre i red je na igrača iza onoga koji je bacio kraljicu. Npr. ako se trenutno igra u smjeru kazaljke na satu i ako igrač baca kraljicu, smjer igre se mijenja u smjeru suprotnom od kazaljke na satu i okret prelazi na sljedećeg igrača. Naravno, kao i na svim ostalim kartama osim žandara, kraljici se može odgovoriti kraljicom i tako opet promijeniti smjer.


Bodovanje

Pobjednik u igri je igrač koji ima najmanje bodova u trenutku kada jedan od igrača u ukupnom broju igara premaši 501.


Žandar se boduje s 20 bodova. Ostale 'jake' karte dobivaju se s po 10 bodova. Sve ostale karte boduju se s onoliko bodova koliko kažu. Kralj se boduje s 10 bodova. Pobjednik igre dobio je -40 bodova.

Nema komentara:

Objavi komentar

DA BI POSTAVLJALI KOMENTARE MORATE BITI ČLAN A DA BISTE BILI ČLAN TREBA VAM GOOGLE RAČUN (NPR. GMAIL)AKO STE IKADA POSTAVLJALI VIDEO NA YOUTUBE ONDA IMATE I GOOGLE RAČUN

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.

Arhiva igara

Blogger Gadgets