Igra
Svaki igrač dobija po 7 karata. Ostale karte se okreću licem na dole i stavljaju na gomilu (gomila za uzimanje karata). Gornja katra sa gomile za uzimanje karata se okreće i stavlja pored gomile za uzimanje karata i čini osnovu gomile izbačenih karata.
Prvi igrač bira kartu iz ruke, ali tako da se ona mora slagati sa kartom na vrhu gomile izbačenih karata po broju, boji ili značenju. Prvi igrač stavlja kartu na vrh gomile izbačenih karata i sledeći igrač izbacuje kartu tako da se ona slaže sa kartom prethodnog igrača. Wild karta se može uvek iskoristiti. Ako, u nekom trenutku, igrač ne može da odigra ni jednu od svojih karata, mora uzeti jednu kartu sa gomile za uzimanje karata, koju može izbaciti ako se ona slaže sa prethodnom po broju, boji ili značenju. Ako i posle izvlačenja karte igrač ne može odigrati, na potezu je sledeći igrač.
Karte sa specijalnim akcijama čine igru zanimljivijom obrtanjem smera igre, preskakanjem igrača koji igra ili zahtevom da naredni igrač vuče određeni broj dodatnih karata.
Špil
špil karata za igru UNO čini 108 karata i to:
- 19 karata sa brojevima 0-9 u plavoj boji
- 19 karata sa brojevima 0-9 u žutoj boji
- 19 karata sa brojevima 0-9 u zelenoj boji
- 8 karata sa oznakom +2 (Draw Two); po 2 u svakoj boji
- 8 karata za obrtanje smjera igre (Reverse); po 2 u svakoj boji
- 8 karata za preskakanje igrača koji je na redu za igru (Skip); po 2 u svakoj boji
- 4 karte za promjenu boje (Wild)
- 4 karte sa oznakom Wild Draw Four
Deljenje
Prije početka igre, svaki od igrača iz špila karata okrenutih licem prema doli uzima po jednu kartu. Računaju se samo karte sa brojevima 0-9. Ako neko izvuče neku drugu kartu, ona se vraća u špil i taj igrač izvlači novu kartu. Igrač koji izvuče največu kartu prvi dijeli.
Djelitelj počinje igru dijeljenjem po 7 karata svakom od igrača, tako što im dijeli jednu po jednu kartu.Prvo dijeli igraču koji sjedi sa njegove lijeve strane. Ostale karte (gomila za uzimanje karata) se stavljaju na sredinu stola, a gornja karta sa gomile za uzimanje karata se okreće i stavlja pored gomile za uzimanje karata i čini osnovu gomile izbačenih karata. Svaki igrač bi trebalo da poreda karte koje drži u ruci po bojama, pazeći pritom da ne otkrije svoje karte drugim igračima.
Igru počinje igrač koji sjedi leijvo od djelitelja, spuštajući na gomilu izbačenih karata jednu od karata iz svojih ruku, ali tako da se ona mora slagati sa kartom na vrhu gomile izbačenih karata po broju, boji ili značenju.
PRIMJER:
Nakon deljenja, okrenuta je crvena trojka. Igrač levo od delioca može da igra bilo koju kartu u crvenoj boji, ili broj 3 u nekoj drugoj boji.
U slučaju da je prva okrenuta karta neka od karata sa specijalnim značenjem, igra počinje:
- Wild Draw Four - ova karta se vraća u špil i izvlači se druga karta
- Wild - igrač levo od delioca bira boju, a zatim baca kartu
- Draw Two - igrač levo od delioca mora da uzme 2 karte i igra se prenosi na sledećeg igrača
- Reverse - igru počinje delilac, a nastavlja igrač desno od njega...
- Skip - igrač levo od delioca se preskače i igra sledeći igrač
Igra
Igra se nastavlja tako što svaki igrač baca kartu koja se slaže sa prethodnom po broju ili boji, ili tako što igrač prati uputstva sa karte prethodnog igrača. Ako u toku igre igrač ne može da odigra ni jednu od svojih karata, mora uzeti jednu kartu sa gomile za uzimanje karata, koju može izbaciti ako se ona slaže sa prethodnom po broju, boji ili značenju. Ako i posle izvlačenja karte igrač ne može odigrati, na potezu je sledeći igrač. Pobednik je igrač koji prvi izbaci sve karte iz ruke.
Karte sa specijalnim značenjem
Drew two
Kada se odigra ova karta, sljedeći igrač vuče 2 karte i preskače svoj red za igru. Ne može se poništiti značenje ove karte bacanjem druge Draw Two karte. Bacanjem ove karte igrač tjera sljedećeg da uzme dvije karte i preskoči svoj red za igru.
Reverse
Odigravanjem ove karte se okreće smjer igre, dok se ne odigra druga Reverse karta.
Skip
Odigravanjem ove karte "preskače" se sledeći igrač. Ne može se poništiti efekat Skip karte bacanjem druge Skip karte.
Nakon što igrač povuče dvije karte, ili je preskočen, sljedeći igrač može igrati neku od specijalnih karata u istoj boji, bilo koju kartu u boji te karte sa specijalnim značenjem, ili odigrati Wild kartu.
Nakon igranja Reverse karte, sledeći igrač u novom smjeru može opet odigrati Reverse kartu i tako vratiti smjer igre u prethodni.
Wild Ove karte mogu biti odigrane na bilo koju boju ili tip karte. Igrač koji baci ovu kartu, može da promjeni boju koja se igra ili da odluči nastaviti sa tekućom bojom. Odigravanje ove karte ne poništava efekat prethodno odigranih karata sa specijalnim značenjem, niti ima drugog efekta na sljedećeg igrača osim promejne boje igre. Wild kartu igrač može odigrati, čak i ako ima druge karte koje može da odigra. Ova karta ne mora biti odigrana prije Wild Draw Four karte, kako bi "promjenila boju u crnu", jer Wild karta nema boju dok je pozove igrač koji je bacio ovu kartu. Primjer: Odigrana je crvena šestica. Igrač ima u ruci crvenu četvorku, plavu šesticu, crvenu Reverse i Wild kartu. Iako ima karata u crvenoj boji, igrač može da baci Wild kartu i da odredi boju koja će se dalje igrati. Ne postoje ograničenja u odigravanju Wild karte! Wild drew four Odigravanje ove karte ne samo da daje pravo igraču da odredi boju kojom će se igra dalje nastaviti, nego i tjera sljedećeg igrača da uzme 4 karte iz špila za uzimanje karata i preskoči svoj red za igru. Wild Draw Four karta može biti odigrana samo kada igrač među kartama u ruci nema ni jednu kartu u traženoj boji. Dozvoljeno je da igrač ima kartu sa odgovarajućim brojem, ali različite boje i da odigra Wild Draw Four kartu. Primjeri:
Završetak igreDok igrač odigrava svoju pretposljednju kartu, mora na glas reći reč "UNO" (što znači JEDAN). Ovim upozorava ostale igrače da je u mogućnosti da završi igru kada sledeći put dođe red na njega. Ako igrač ne kaže "UNO" do trenutka kada njegova karta dotakne špil za izbacivanje karata, bilo koji drugi igrač može da ga "uhvati". Ako je igrač "uhvaćen", odmah mora uzeti dvije karte sa špila za uzimanje karata. Igra se tada nastavlja. Igrač koji nije rekao "UNO" mora biti "uhvaćen" prije nego što sljedeći igrač odigra svoju kartu. Ako ne bude "uhvaćen" do tog trenutka, onda je "siguran" i u tom slučaju ne uzima kaznene karte. Kada igrač odigra poslednju od svojih karata, tada se završava ruka. Računaju se poeni, karte se skupljaju i mješaju, dijeljenje se prenosi na sledećeg igrača sa lijeve strane i počinje nova ruka. Ako je posljednja odigrana karta Draw Two, ili Wild Draw Four, naredni igrač mora uzeti 2, odnosno 4 karte koje se takođe računaju prilikom brojanja. U slučaju da nitko od igrača ne završi do trenutka kada se istroše sve karte sa špila za uzimanje karata, uzima se špil za izbacivanje karata (osim gornje karte), koji se miješa i zatim stavlja kao novi špil za uzimanje karata. Brojanje i rezultatiVrijednosti karata su:
Varijacija: Može se voditi evidencija koliko svaki od igrača ima bodova u svakoj ruci. Ti bodovi se zbrajaju. Kada neko dostigne 500 bodova (ili neki drugi, unaprijed dogovoreni iznos poena), igra se završava i pobjednik je onaj tko ima najmanje poena. Kazne |
Nema komentara:
Objavi komentar
DA BI POSTAVLJALI KOMENTARE MORATE BITI ČLAN A DA BISTE BILI ČLAN TREBA VAM GOOGLE RAČUN (NPR. GMAIL)AKO STE IKADA POSTAVLJALI VIDEO NA YOUTUBE ONDA IMATE I GOOGLE RAČUN
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.